ОПИС ДОКУМЕНТУ

Статус:

Прийнятий в цілому

Сесія:

XXXV

Скликання:

VIII

Проголосовано:

За основу і в цілому

Рішення:

Прийнято

Дата прийняття:

19.04.2024

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    20
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    7

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ ДРУК РІШЕННЯ ПЕРЕГЛЯНУТИ ТЕКСТ ПРОЄКТУ

РІШЕННЯ: № 62-35/2024
Про схвалення звернення депутатів Славутської міської ради до Президента України, Верховної Ради України, народних депутатів України, Кабінету Міністрів України, Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України щодо забезпечення дотримання законних гарантій населення тридцятикілометрової зони ризику Хмельницької АЕС та недопущення нехтування їх правами та інтересами при спорудженні енергоблоків №5 та №6 на майданчику Хмельницької атомної електростанції

СЛАВУТСЬКА МІСЬКА РАДА

ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

35 сесії міської ради VІІІ скликання

19 квітня 2024 р. Славута № 62-35/2024

Про схвалення звернення депутатів
Славутської міської ради до Президента України,
Верховної Ради України, народних депутатів України,
Кабінету Міністрів України, Міністерства захисту
довкілля та природних ресурсів України
щодо забезпечення дотримання законних
гарантій населення тридцятикілометрової
зони ризику Хмельницької АЕС та недопущення
нехтування їх правами та інтересами при
спорудженні енергоблоків №5 та №6
на майданчику Хмельницької
атомної електростанції

Враховуючи наміри держави щодо спорудження енергоблоків №5 та №6 на майданчику Хмельницької атомної електростанції, з метою дотримання законних прав та інтересів населення, яке проживає на території зони спостереження, під час будівництва та експлуатації енергоблоків Хмельницької атомної електростанції, відповідно до ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», беручи до уваги пропозиції голів депутатських фракцій Славутської міської ради та голів постійних депутатських комісій, Славутська міська рада ВИРІШИЛА:

1. Схвалити звернення до Президента України, Верховної Ради України, народних депутатів України, Кабінету Міністрів України, Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України щодо забезпечення дотримання законних гарантій населення тридцятикілометрової зони ризику Хмельницької АЕС та недопущення нехтування їх правами та інтересами при спорудженні енергоблоків №5 та №6 на майданчику Хмельницької атомної електростанції згідно з додатком.

2. Секретарю Славутської міської ради Світлані ФЕДОРЧУК направити вказане звернення до адресатів, зазначених у пункті 1 цього рішення.

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань гуманітарної сфери, регламенту, депутатської діяльності, законності, правопорядку, антикорупційної діяльності (Микола КЛИМКОВЕЦЬКИЙ).


 

Міський голова

Василь СИДОР

 
Додаток
до рішення Славутської міської ради
від 19.04.2024 року
№62-35/2024

Звернення депутатів Славутської міської ради

до Президента України, Верховної Ради України, народних депутатів України, Кабінету Міністрів України, Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України щодо забезпечення дотримання законних гарантій населення тридцятикілометрової зони ризику Хмельницької АЕС та недопущення нехтування їх правами та інтересами при спорудженні енергоблоків №5 та №6 на майданчику Хмельницької атомної електростанції

Наразі АТ «НАЕК «Енергоатом» та компетентними органами держави розпочату процедуру громадського обговорення планової діяльності, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, що полягає у спорудженні енергоблоків №5 і №6 на майданчику Хмельницької АЕС із застосуванням технічних характеристик реакторної установки АР1000 (реєстраційний номер 5333 у Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля).

Усвідомлюємо, що йдеться про вагомі кроки держави на шляху до енергетичної незалежності України та необхідності компенсації втрат енергетичних потужностей через війну з Росією.

Разом з тим, нас турбує питання чи буде врахована думка населення, яке проживає у 30-кілометровій зоні спостереження Хмельницької атомної електростанції, щодо будівництва енергоблоків №5 та №6 на майданчику Хмельницької АЕС; виконані законні вимоги цієї категорії населення, які вже котрий рік постіль нехтуються та не дотримуються, попри закріплення їх на законодавчому рівні у Конституції Україні, Законі України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку».

До прикладу, починаючи з 2014 року спостерігаємо та не зупиняємо звертатися до вищого керівництва держави щодо невиконання ними положень ст.ст. 12-1, 12-2 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку», призупинення Законами України сфери її дії з 2019 по 2024 роки, що суперечить вимогам ст. 22 Конституції України; неповернення пільг на електроенергію для споживачів тощо. Також розміщення на території регіону об’єкту загальнодержавного значення повинно забезпечувати безпекову складову, що полягає у будівництві протирадіаційних укриттів, приведенні до нових стандартів захисних споруд цивільного захисту, належному функціонуванні системи оповіщення, закупівлі засобів індивідуального захисту органів дихання та препаратів стабільного йоду); безпечне довкілля та кліматичні умови проживання населення зони ризику; максимально мінімізувати негативні ризики впливу на здоров’я населення зони ризику; економічну складову, що полягатиме у залученні інвесторів для розвитку територіальних громад; гарантії для бізнесу та його страхування тощо.

Вказане призводить до того, що територіальні громади 30-кілометрової зони ризику атомних електростанцій (всього населення зони спостереження ХАЕС становить 187515 громадян) щоденно залишаються один на один із існуючими ризиками особливо в умовах воєнного стану через ненадходження коштів у вигляді субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, на виконання вимог чинного законодавства України, зокрема ст. 12-1 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку».

При цьому АТ «НАЕК «Енергоатом» щороку в повному обсязі виконує вимоги щодо сплати збору у розмірі 1% до державного бюджету. Слід відмітити та висловити слова вдячності для Відокремленого підрозділу «Хмельницька атомна електрична станція» Акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» за постійну допомогу, яка завжди надається при настанні форс-мажорних обставинах: при COVID-19, ракетних обстрілах тощо.

Варто також зазначити, що зупинення сфери дії вищевказаної норми протягом останніх п’яти років позбавляє територіальні громади спрямовувати вказану субвенцію на будівництво нових, приведення у відповідність до нових стандартів та забезпечення утримання захисних споруд цивільного захисту, які наразі активно експлуатуються під час численних сигналів повітряної тривоги; закупівлю засобів індивідуального захисту органів дихання та препаратів стабільного йоду для населення зони спостереження атомних електростанцій; забезпечення належного функціонування системи звукового сповіщення тощо.

З огляду на вищевикладене, це питання є досить болючим та важливим для мешканців територіальних громад, які проживають в зоні спостереження, тому задля забезпечення дотримання законних гарантій населення тридцятикілометрової зони ризику Хмельницької АЕС та недопущення нехтування їх правами та інтересами при спорудженні енергоблоків №5 та №6 на майданчику Хмельницької атомної електростанції закликаємо вище керівництво держави:

- неухильно дотримуватися процедури проведення громадських слухань в офлайн-режимі щодо цього питання та вжити заходів стосовно врахування думки населення 30-кілометрової зони спостереження атомних електростанцій, зокрема ст.3 Закону України «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проєктування, будівництва ядерних установок і об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення та ст. 37 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку»;

- виконувати в повному обсязі урядом ст.ст. 12, 12-1, 12-2 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку»;

Виконання вищевказаних вимог буде відповідати як енергетичній незалежності держави, стратегії її розвитку у енергетичній сфері, так і врахуванні інтересів населення, яке проживає на території 30-кілометрової зони ризику Хмельницької АЕС, а також працівників, які будуть будувати та експлуатувати енергетичні об’єкти.


 

Секретар Славутської міської ради

Світлана ФЕДОРЧУК