ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 2591
Текст:Проєкт рішення №
Про розгляд пропозицій та рекомендацій, викладених
в Аудиторському звіті за результатами державного
фінансового аудиту бюджету Славутської міської
територіальної громади №20-8/4 від 14.07.2025 щодо
перегляду застосування пільг зі сплати земельного податку
на окремі земельні ділянки, які перебувають у постійному
користуванні КП «Славута-Сервіс»
Розглянувши пропозиції та рекомендації, викладені в Аудиторському звіті за результатами державного фінансового аудиту бюджету Славутської міської територіальної громади за період з 01.01.2021 по 31.12.2024 року №20-8/4 від 14.07.2025 проведеного Західним офісом Держаудитслужби Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області щодо перегляду застосування пільг зі сплати земельного податку на земельні ділянки для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг та земельну ділянку під Індустріальним парком «Славута», які перебувають у постійному користуванні КП «Славута-Сервіс», беручи до уваги пояснювальну записку начальника фінансового управління Юлії ДОЛІШНОЇ від 20.08.2025 року №542/04-33 (додається), керуючись пунктом 4.5 статті 4, статтями 12, 269, 270, 284, підпунктом 69.34 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України та статтями 2, 10, 20, 25, 59, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада ВИРІШИЛА:
1.Інформацію, викладену в Аудиторському звіті за результатами державного фінансового аудиту бюджету Славутської міської територіальної громади за період з 01.01.2021 по 31.12.2024 року №20-8/4 від 14.07.2025, щодо перегляду застосування пільг зі сплати земельного податку на окремі земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні комунального підприємства «Славута-Сервіс» Славутської міської ради, прийняти до відома.
2.Зберегти існуючий порядок пільгового оподаткування комунального підприємства «Славута-Сервіс» Славутської міської ради, встановлений рішенням від 25 червня 2021 року №1-7/2021 «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на території Славутської міської територіальної громади з 2022 року».
3.Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань планування, бюджету і фінансів, соціально-економічного розвитку, інвестицій та регуляторної політики (Руслан БРОНІЧ) та постійну комісію з питань житлово-комунального господарства, розвитку підприємництва, екології, будівництва, благоустрою та транспорту (Юрій ГАЛІЙ), а організацію його виконання – на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Сергія МИКУЛЬСЬКОГО.
Міський голова Василь СИДОР
Першому заступнику міського голови
з питань діяльності виконавчих органів ради
Сергію МИКУЛЬСЬКОМУ
Начальника фінансового управління
Юлії ДОЛІШНОЇ
Пояснювальна записка
На виконання пунктів 2.1, 2.2. рішення Славутської міської ради від 01.08.2025 №36-49/2025 «Про розгляд пропозицій та рекомендацій, наданих за результатом проведеного державного фінансового аудиту бюджету Славутської міської територіальної громади за період з 01.01.2021 по 31.12.2024 року» й пункту 2 додатку до цього рішення повідомляю наступне.
Мною, начальником фінансового управління Ю. Долішною, разом із фахівцями відділу доходів фінансового управління виконавчого комітету Славутської міської ради була детально опрацьована пропозиція аудиторської служби стосовно доцільності внесення змін до рішення міської ради щодо надання пільг зі сплати земельного податку, зокрема, на земельні ділянки, призначені для лісового господарства та пов’язані з ним послуги, та для облаштування Індустріального парку.
Так, дійсно, крім земель, що використовуються КП «Славута-Сервіс» у їхній основній діяльності, пов'язаній із забезпеченням населення життєво необхідними та соціально значущими послугами, підприємство має у постійному користуванні 133,9759 га земель, призначених для лісового господарства та пов’язаних з ним послуг. Також у користуванні КП «Славута-Сервіс» є земельна ділянка по вул. Військовій у м. Славута (кадастровий номер 6810600000:01:007:0175), передбачена для облаштування Індустріального парку.
У своєму висновку аудитори, до прикладу, посилаються на оподаткування земель, призначених для лісового господарства та пов’язаних з ним послуг, по сусідній Улашанівській сільській громаді. На її території пільга надавалась всім підприємствам комунальної власності і на усі категорії земель, за винятком земель лісового фонду. Оскільки по останніх землекористувачі – це комунальні підприємства, які мають на своєму балансі землі лісогосподарського призначення (зокрема, КП «Ліс» - основний КВЕД - 02.10 «Лісівництво та інша діяльність у лісовому господарстві»), і основна їх діяльність власне і пов’язана із лісозаготівлями й торгівлею деревиною, тому і пільгування таких земель не було запроваджено.
В ситуації ж з КП «Славута - Сервіс», то у них немає такого КВЕДу, і зазначені земельні ділянки використовуються виключно в рамках цільового призначення, а саме: для охорони зелених насаджень, запобігання ерозії ґрунтів та задоволення рекреаційних потреб громади. Тому через відсутність у підприємства лісозаготівельної діяльності обслуговування зазначених земель навпаки підвищує рівень його збитковості. Витрати на оплату праці відповідних робітників, сплата податків, придбання пального та інших витрат на їх забезпечення – це неприбуткова діяльність підприємства.
Також важливо зазначити, що земельна ділянка під Індустріальним парком з 2013 року не функціонує за своїм цільовим призначенням та фактично не використовується КП «Славута-Сервіс» у власній господарській діяльності. На ній відсутні будь-які об’єкти, споруди чи інфраструктура, які б забезпечували виробничу чи комерційну діяльність на цій ділянці. Підприємство не отримує з неї прибутку, а сама ділянка не задіяна у процесі надання комунальних послуг населенню. Тому у підприємства відсутні джерела фінансування витрат зі сплати земельного податку по цьому об’єкту.
Висновок:
Кожна рада має виключне повноваження встановлювати ставки та пільги на території відповідної громади, виходячи із місцезнаходження, виробничої потужності, можливості та доцільності використання об’єкту оподаткування з врахуванням відповідних наслідків.
Рішення про надання пільг по вище зазначених земельних ділянках було виправдано метою їх функціонування і потребою в належному обслуговуванні.
Пропозиція:
З огляду на те, що оподаткування вказаних земель без наявності відповідних джерел фінансування цих витрат призведе до додаткового податкового навантаження на підприємство, що в свою чергу може негативно позначитися на його фінансовій стабільності, зменшить обсяг коштів, які спрямовуються на виконання соціально важливих завдань і поставить під загрозу стабільність надання комунальних послуг населенню громади, пропонуємо, наразі, зберегти існуючий порядок пільгового оподаткування земельних ділянок, що перебувають у користуванні КП «Славута-Сервіс», принаймі до зміни обставин, що передували їх наданню.
20.08.2025
Начальник фінансового управлінняЮлія ДОЛІШНА

