ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Очкур Анатолій Степанович

Доповідач:

Федорчук Світлана Йосипівна

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

13.09.2023

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1652
Про звернення депутатів Славутської міської ради до Президента України, Верховної Ради України щодо недопущення вилучення коштів місцевих бюджетів надходжень від податку на доходи фізичних осіб (ПДФО)

Проєкт рішення №1652

Про звернення депутатів Славутської міської

ради до Президента України, Верховної Ради України

щодо підтримки сил оборони та безпеки

та недопущення вилучення коштів місцевих громад

Розглянувши звернення голови фракції політичної партії «Європейська солідарність» у Славутській міській раді Анатолія ОЧКУРА щодо підтримки сил оборони та безпеки та недопущення вилучення коштів місцевих громад, зареєстроване за №42/04-38 від 13.09.2023, а також пропозицію міського голови Василя СИДОРА щодо підтримки з цього приводу позиції Асоціації міст України, керуючись ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Славутська міська рада ВИРІШИЛА:

  1. Схвалити звернення депутатів Славутської міської ради до Президента України, Верховної Ради України щодо недопущення вилучення коштів місцевих бюджетів надходжень від податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) (текст звернення додається).
  2. Секретарю міської ради Світлані ФЕДОРЧУК направити це рішення зі зверненням до інституцій, визначених у п.1 цього рішення.
  3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань гуманітарної сфери, регламенту, депутатської діяльності, законності, правопорядку, антикорупційної діяльності (Микола КЛИМКОВЕЦЬКИЙ).

Міський голова Василь СИДОР

Додаток до рішення

Славутської міської ради

від ____________

№ ___________

Звернення

депутатів Славутської міської ради

до Президента України та Верховної Ради України

щодо підтримки сил оборони та безпеки та недопущення вилучення коштів місцевих громад

Верховною Радою України в першому читанні підтримано законопроєкт № 10037. Проте, вважаємо недопустимим обмеження місцевого самоврядування, зрив децентралізації, через позбавлення бюджетів громад «військового» податку на доходи фізичних осіб (ПДФО). Аналогічною є ситуація із законопроєктами №10038 і №10000, які створюють передумови значного обмеження правомочностей місцевого самоврядування через обмеження їх фінансової спроможності.

На тлі гучних скандалів з ознаками корупційних дій, враховуючи, що проєкт закону № 10037 не визначає прозорого та зрозумілого механізму забезпечення військових підрозділів коштами, які відбирають у громад, з’являються обґрунтовані сумніви, що в дійсності вилучені ресурси в повному обсязі йтимуть на потреби українських військових.

Наголошуємо на важливості забезпечення системності, координації, а також своєчасності задоволення потреб військових у зброї і оснащенні, для ефективного ведення ними бойових дій. При цьому усе це має відбуватись за умови максимального сприяння у розвитку і діяльності саме вітчизняної оборонної промисловості. Закупівлі мають відбуватись прозоро, ефективно і швидко. В свою чергу, за умови тісної скоординованої співпраці органів державної влади та місцевого самоврядування, це можуть забезпечувати місцеві бюджети.

Також необхідно залишити достатні кошти громадам для обладнання сховищ, облаштування фортифікаційних позицій та інших питань захисту українців.

Для підтримки військової промисловості найбільш раціональним способом є надання бюджетних кредитів з 0% ставкою. Це забезпечить виконання заходів контролю за такими коштами як державним органам, так і підприємствами.

Закликаємо Верховну Раду України дослухатись до пропозицій Асоціації міст України, яка представляє 1031 громаду, та задля продовження реальної допомоги силам оборони та безпеки і задля забезпечення надання мешканцям громад життєво необхідних послуг, внести наступні положення до законопроєктів №10037, №10038 і №10000:

  1. До бюджетів територіальних громад зараховується 64% ПДФО на постійній основі.
  2. Визначення на період дії воєнного стану обов’язкової для перерахування на потреби безпеки й оборони частини «військового» ПДФО, водночас перерахування реверсної дотації з бюджетів місцевого самоврядування до державного бюджету не здійснюється.
  3. Виділяється субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення різниці в тарифах в обсязі 36 млрд грн за опалювані сезони до 2023 року та 17 млрд грн за опалювальний сезон 2023-2024.
  4. Забезпечується закріплення в бюджетах громад базового рівня «військового» ПДФО з легалізацією права органів місцевого самоврядування надавати допомогу силам безпеки й оборони.
  5. Виділяється додаткова дотація з державного бюджету місцевим бюджетам територіальних громад, які зазнали негативного впливу у зв’язку з повномасштабною збройною агресією Російської Федерації, напряму в громади.
  6. Підвищуються інвестиційні можливості громад шляхом списання заборгованості за середньостроковими позиками органів місцевого самоврядування та збільшення індикативного показника можливого обсягу місцевого боргу.
  7. Законопроєкти №10037, №10038 і №10000 (крім погашення різниці в тарифах в обсязі 36 млрд. грн. за опалювані сезони до 2023 року) набувають чинності з 01.01.2024 року.
  8. Кошти від збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, у розмірі 1% від обсягу реалізації електроенергії, що виробляється атомними електростанціями, спрямовувати у вигляді субвенції з державного бюджету України до відповідних місцевих бюджетів для забезпечення засобами захисту населення ТГ, створення безпечних умов (сховищ, укриттів та заходів по енергозбереженню і енергоефективності).
  9. Переглянути та удосконалити Формулу розподілу освітньої субвенції з держаного бюджету місцевим бюджетам для оплати праці педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, зокрема: виключити пункт 8 постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1088 «Про затвердження формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами», не застосовувати коефіцієнт 0,9 до обсягу освітньої субвенції.
    Врахувати в нормативах бюджетної забезпеченості по галузі і відповідно у формулі розподілу освітньої субвенції зростання у 2024 році на 11% розміру мінімальної заробітної плати і посадових окладів згідно ЄТС.
  10. У зв’язку із значним зростанням навантаження на бюджет громади у 2024 році через зростання розміру мінімальної заробітної плати, окладів згідно тарифної сітки та стрімким зростанням цін на енергоносії (фінансування захищених статей витрат і благоустрою громади в загальному фонді бюджету громади складає близько 90%) забезпечити компенсацію різниці між рівнем базової дотації 2023 року та розрахунковим рівнем базової дотації на 2024 рік у вигляді додаткової дотації.

Децентралізація по праву вважається основою нашої національної стійкості, тому маємо зберегти і посилити механізми, які зміцнюють Україну і зв’язок її громадян з силами оборони і безпеки.

Секретар Славутської міської ради Світлана ФЕДОРЧУК